„S námi může být aktivní každý.“

  • RADKA organizace
  • Mateřské - mezigenerační centrum
  • Rodinné centrum Klášterec
  • Vzdělávací centrum
  • Dobrovolnické centrum
  • Plavecké centrum
  • Youth center
  • International cooperation
  • RADKA organizace Mateřské - mezigenerační centrum Rodinné centrum Klášterec Sociální centrum Dobrovolnické centrum Youth center Plavecké centrum Vzdělávací centrum International cooperation
    Levé menu

    Pomoc rodinám s distanční výukou při „druhé vlně“ Covidové pandemie

    V rámci služby SAS (Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi) pravidelně realizujeme aktivitu Všeználek (školní příprava) cca pro 4 děti, kterým pomáháme se školním přípravou  a dále se věnujeme cca 25 rodinám, se kterými řešíme bydlení, finance či jiné záležitosti.

    V září se začalo hovořit o „druhé vlně“ Covidové pandemie a děti musely v říjnu opět opustit školy. Vzhledem k této situaci jsme se rodinám, rozhodli pomoci s distanční výukou. Jelikož děti pochází z rodin, kde nemají možnost online výuky (nemají elektroniku, rodiče se v online prostoru nezvládají pohybovat, apod.), nabídli jsme jim možnost využívat PC učebnu v prostorách provozovny v Kadani a konkrétní pomoc při online výuce.  Celkem jsme spolupracovali se 7 rodinami a 14 dětmi, které navštěvují 1. ZŠ a 3. ZŠ v Kadani.

    Vzhledem k tak velkému počtu dětí bylo nutností si na každý týden připravit rozvrh. Každému dítěti jsme se věnovali 2 hodiny týdně. Komunikace s třídními učitelkami byla intenzivní. Každou neděli přišla e-mailem zadání úkolů na celý týden. Pracovnice průběžně učitele informovali, zda žáci na domluvená setkání dochází, co jim jde/nejde a jestli stihli všechny úkoly.  Pomáhali jsme i při odesílání úkolů prostřednictvím emailu.

    Ve chvíli, kdy se do školy vrátili žáci prvních a druhých tříd, jsme se začali více věnovat starším dětem.  Místo dvou hodin týdně, jsme se viděli každý den. Jednomu žákovi byla, prostřednictvím služebního PC, umožněná online výuka.

    Zpětná vazba rodičů a třídních učitelů byla velice pozitivní. Kladně hodnotili naší spolupráci. Žáci nebyli pozadu ve výuce  oproti svým spolužákům a mohli ve škole plynule pokračovat.

     

    Pravé menu