V rámci služby SAS (Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi) pravidelně realizujeme aktivitu Všeználek (školní příprava) cca pro 4 děti, kterým pomáháme se školním přípravou a dále se věnujeme cca 25 rodinám, se kterými řešíme bydlení, finance či jiné záležitosti.
V září se začalo hovořit o „druhé vlně“ Covidové pandemie a děti musely v říjnu opět opustit školy. Vzhledem k této situaci jsme se rodinám, rozhodli pomoci s distanční výukou. Jelikož děti pochází z rodin, kde nemají možnost online výuky (nemají elektroniku, rodiče se v online prostoru nezvládají pohybovat, apod.), nabídli jsme jim možnost využívat PC učebnu v prostorách provozovny v Kadani a konkrétní pomoc při online výuce. Celkem jsme spolupracovali se 7 rodinami a 14 dětmi, které navštěvují 1. ZŠ a 3. ZŠ v Kadani.
Vzhledem k tak velkému počtu dětí bylo nutností si na každý týden připravit rozvrh. Každému dítěti jsme se věnovali 2 hodiny týdně. Komunikace s třídními učitelkami byla intenzivní. Každou neděli přišla e-mailem zadání úkolů na celý týden. Pracovnice průběžně učitele informovali, zda žáci na domluvená setkání dochází, co jim jde/nejde a jestli stihli všechny úkoly. Pomáhali jsme i při odesílání úkolů prostřednictvím emailu.
Ve chvíli, kdy se do školy vrátili žáci prvních a druhých tříd, jsme se začali více věnovat starším dětem. Místo dvou hodin týdně, jsme se viděli každý den. Jednomu žákovi byla, prostřednictvím služebního PC, umožněná online výuka.
Zpětná vazba rodičů a třídních učitelů byla velice pozitivní. Kladně hodnotili naší spolupráci. Žáci nebyli pozadu ve výuce oproti svým spolužákům a mohli ve škole plynule pokračovat.