Od prvního dne nouzového stavu se pracovnice spolku rychle přeorientovaly na akutní potřeby obyvatel a byly mezi prvními, kdo zdarma ušily a roznesly téměř 2,5 tisíce roušek všem potřebným od nemocnice, obchodů až po jednotlivce, seniory nebo osoby ve vyloučených lokalitách, vesnicích apod.
S desítkami dalších dobrovolníků se brzy rozjel i rozvoz desinfekce či potravinové pomoci.
Neustále jsou k dispozici sociální pracovnice poskytující poradenství, „přítele na telefonu“, online doučování a zprostředkování pomoci pro osoby v krizi, jak inzerují naše letáky po celém městě.
Při flexibilní a bezpečné koordinaci péče o houf vlastních děti bylo tedy v RADCE i při omezení veškerého provozu v prvních týdnech pandemie pořád živo.
Některé aktivity pro rodiče se postupně přesunuly do online prostředí, takže jsme i s našimi nejmenšími kamarády pořád ve spojení. Proběhly i webinářové besedy pro rodiče či individuální logopedické, vývojové a psychologické poradny.
Kromě oprav prostorů či řešení administrativy personální tým využil vynucenou pauzu také k sebevzdělávání a absolvoval na dálku mnoho workshopů a seminářů, které jistě přispějí k zvýšení kvality služeb.
Díky sociálním sítím prostřednictvím Covid výzev dobrovolnického centra pořád pomáháme nejpotřebnějším. Přáníčka, obrázkové vzkazy od dětí či dekorativní výrobky z dobroklubu zlepšují zvýšenou izolaci například pacientům na LDN.
Aktuální informace o našich službách v souvislosti s pandemií máme vždy na webu a všichni se těšíme, jak se situace zlepšuje a postupně se můžeme (za zpřísněných hygienických podmínek) navracet k běžnému stavu.