„S námi může být aktivní každý.“

  • RADKA organizace
  • Mateřské - mezigenerační centrum
  • Rodinné centrum Klášterec
  • Vzdělávací centrum
  • Dobrovolnické centrum
  • Plavecké centrum
  • Youth center
  • International cooperation
  • RADKA organizace Mateřské - mezigenerační centrum Rodinné centrum Klášterec Sociální centrum Dobrovolnické centrum Youth center Plavecké centrum Vzdělávací centrum International cooperation
    Levé menu

    ŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

    Realizujeme tematické přednášky, workshopy, interaktivní vzdělávací hry či účastnické miniprojekty pro žáky I. a II. stupně ZŠ, studenty SŠ, SOŠ, SOU a gymnázií

    Nabízíme také vzdělávání pedagogických pracovníků a pracovníků s mládeží.

    Aktivity jsou zaměřené na různé vzdělávací oblasti. Například na občanskou angažovanost, násilí ve společnosti, ekologii a cíle udržitelného rozvoje, mediální a digitální vzdělávání, komunikace a spolupráce ve skupině (třídním kolektivu), aj.

    Některé aktivity poskytujeme školám ZDARMA v rámci aktuálně realizovaných projektů. Aktivity mimo projektovou činnost jsou zpoplatněny.

    Přijedeme přímo do Vaší školy či poskytneme prostor pro realizaci v naší organizaci. Po domluvě jsme schopni také sestavit workshop na míru pro rozšíření určitých kompetencí či k řešení rizikového chování (šikana, skupinová dynamika, komunikace, spolupráce apod.)

    Časový rozsah se odvíjí od vybraného tématu, ev. předchozí domluvy pedagoga s lektorem/garantem aktivit. Obsah aktivity je přizpůsoben dané věkové skupině.

    Pro více informací k jednotlivým aktivitám, objednání či ceně kontaktujte garantku aktivit Bc. Stanislavu Hamákovou, DiS. prostřednictvím emailu vcr@radka.info.


    AKTUÁLNÍ NABÍDKA AKTIVIT pro žáky či studenty:

    Přednášky a workshopy

    a) Dobrovolnictví – Pro žáky 1. až 9. třídy ZŠ, studenty SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut). Přednášky jsou zdarma v rámci činnosti Dobrovolnického centra RADKA. 

    b) Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)– Pro žáky 2. stupně ZŠ, studenty SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    c) Domácí násilí – Hlavním cílem aktivity je zvýšit povědomí o základních projevech a znacích domácího násilí. Prostřednictvím prezentace filmu Zuřivec / dokumentu To všechno z lásky, chceme dětem ukázat, že násilí, které se odehrává doma, není normální a seznámit je s možnými způsoby řešení domácího násilí. Pro žáky 5. až 9. třídy ZŠ, studenty SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut) včetně závěrečné reflexe tématu a setkání. 

    d) Bez násilí – Cílem workshopu je přiblížit žákům a studentům genderově podmíněného násilí – konkrétně kybernásilí, homofobii, transfobii či partnerské násilí u mladých lidí. Pro žáky od 8. třídy ZŠ až po vyšší ročníky SŠ, SOU a Gymnázií. Délka workshopu v prezenční formě je 2-3 vyučovací hodiny.

    e) Digitální svět Vítejte ve světě Míny, Filipa a Kocoura. Jejich dobrodružství nabízí možnost, jak prostřednictvím krátkých animovaných příběhů mluvit o digitálním světě. Spolu se svými žáky můžete hovořit o používání sociálních sítí či zjišťovat, jak se bavit online chytře. Nebo chcete vědět, jak digitální svět vznikl a funguje, jak vyhledávat a ověřovat informace či jak chránit data? Seriál neopomíjí ani odvrácenou stranu kyberprostoru, jakým je téma kyberšikany. Jedná se o vzdělávací program – soubor 5ti workshopů pro žáky 3-5. tříd ZŠ. Každé téma z programu zabere 2 vyučovací hodiny (90min). Je možné vybrat konkrétní téma, není nutné realizovat celý soubor. Metodiku k programu V digitálním světě vytvořil Jeden svět na školách, Člověk v tísni, o.p.s.

    f) Online ZOO – Workshop  realizovaný v podobě poslechu pohádky je určen pro žáky 1-2. tříd ZŠ. Délka je 2 vyučovací hodiny (90 minut). Workshop obsahuje témata: nomofobie (závislost na mobilním telefonu), kyberšikana, kybergrooming (manipulace ve virtuálním prostředí), on-line nákupy, sexting (elektronické rozesílání fotografií se sexuálním obsahem). Metodiku k programu zpracovala: Ing. Michala Radotínská, CZ.NIC, z.s.p.o. 

    g) Fake news a dezinformace – Ne všechny zprávy, které na internetu najdeme, jsou pravdivé. Nepravdivé zprávy jsou často šokující, budí více emocí a na sociálních sítích dovedou kvůli jejich mechanismům často zasáhnout větší počet příjemců než ty pravdivé a ověřené. Dezinformace přitom obvykle nevznikají jen tak, ale jsou vytvářeny a šířeny záměrně a systematicky. Jaké jsou motivace jejich tvůrců? Dá se na nich vydělat? Jaké mohou mít dopady? Využijte k otevření těchto důležitých témat otázky níže. Workshop je určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    h) Sociální sítě a internet – Mladí lidé jsou na sociálních sítích jako doma, využívají je ke komunikaci, získávání i sdílení informací i zábavě. Jak tyto platformy fungují? Jaké data o uživatelích sbírají? Nebo jakou roli hrají v životě teenagerů? Workshop je určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    ch) Rizika kyberprostoru – Rozvoj digitálních technologií s sebou přináší mnoho možností i nebezpečí. Veďte žáky k tomu, aby se rizikům ideálně vyhnuli nebo si s nimi uměli poradit. Prozkoumejte za pomoci připravených lekcí fenomény jako jsou: nenávistné projevy na internetu (hate speech), kyberšikana, závislost, nebo zneužití intimních fotografií mnohdy spojené s vydíráním.  Workshop je určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    i) Propaganda – Slovo propaganda slýcháme pravidelně v nejrůznějších situacích. Nejčastěji v souvislosti s politikou a také spolu s nejrůznějšími přívlastky – propaganda levicová, pravicová, totalitní… S existencí propagandy se setkáváme v historii i současnosti. Jejím cílem může být očernit, nebo naopak glorifikovat nějakou skupinu či jednotlivce, stejně tak jako vytvořit dojem, že pravda neexistuje. Jaká je podoba propagandy v moderním světě? Jaká jsou její největší nebezpečí? A lze vůbec mediální manipulaci odhalit? Workshop je určený žákům 8-9. tříd ZŠ a studentům SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    j) DigiStories: Nela – Nela a Anežka jsou dlouholeté kamarádky. Chodí spolu do třídy, často se navštěvují a často spolu komunikují na smyšlené sociální síti DigiStories. Nela ráda natáčí videa a má již vybudovanou základnu sledujících. Na jedno takové natáčení si pozve i Anežku. Jak to dopadne? A jak se změní jejich vztah? DigiStories: Nela je výuková videohra, která realistickou formou ukazuje průběh kyberšikany. Hra umožňuje pochopit její podobu i následky prostřednictvím vlastního prožitku – hráč se totiž ocitá v roli oběti. Videohra neslouží jako samostatný výukový materiál, její součástí je následná reflexe a diskuse s vyučujícím. Workshop je určený žákům 2. stupně ZŠ. V případě realizace pro studenty SŠ, SOU a Gymnázií je workshop doplněn o legislativní rámec. Délka je 2 vyučovací hodiny (90minut).

    k) Workshop Skupinová dynamika – Pro žáky 2. stupně ZŠ a studenty SŠ, SOU a Gymnázií. Délka je 6 vyučovacích hodin. Workshop je vhodný v případě nesouladu třídního kolektivu, špatné komunikaci a spolupráci (pokud je to možné, zde je vhodné nebýt v prostorách školy). S žáky či studenty se na začátku hovoří o jejich očekáváních a obavách, sestavují se pravidla pro samotný workshop. Dále jsou zařazeny techniky na podporu komunikace a spolupráce celé třídy (věž, zoom, abeceda, mikrokosmos. V průběhu zařazujeme kratší verzi workshopu Bez násilí či hovoříme o tématu šikana.

    l) Workshop Dezinformace: Hlavně nevěř všemu – Pro žáky 2. stupně ZŠ a studenty SŠ, SOU a Gymnázií. Workshop je interaktivní, zaměřený na fake news, hoaxy a dezinformace. Žáci se v něm naučí, jak poznat dezinformaci, vyzkouší si ověření pravdivosti informací a fotografií a mnoho dalších praktických dovedností. Workshop zabere 2 vyučovací hodiny (90 min).

    Interaktivní a vzdělávací hry

    a) C´est la vie – Hra je vytvořena s účelem nastínit mladým lidem reálný život v dospělosti.
    Cílem hry je napomáhat ke zkompetentňování mladých lidí při různých administrativních úkonech a tím se snažit zvýšit jejich celkového povědomí o jednáních s úřady, kterému budou v dospělosti vystaveni.
    Hráči hrají samostatně nebo ve dvojicích, max. počet účastníků/dvojic je 16. Pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ, studenty SŠ, SOU a Gymnázií (až 30 osob). Časová dotace hry cca 5 – 7 vyučovacích hodin. Metodiku ke hře vytvořil Člověk v tísni, o.p.s. 

    b) Keep cool – Globální politika v oblasti klimatu + SvětV KEEP COOL jsou účastníci „globálním hráčem“. Snaží se prosazovat své vlastní ekonomické zájmy, zatímco silné lobbyistické skupiny, jako je ropný průmysl nebo ekologické skupiny, ovlivňují, zda vyhraje nebo prohraje. Hráči se seznámí s několika pojmy jako např. OPEC, klimatická změna, atd. Hra se dá hrát na dvě kola, první se hraje neudržitelně (simuluje dnešní dobu), v druhém kole se snaží globální hráči společně chovat šetrně k životnímu prostředí. Na konci hraní hry je důležité diskuze o pocitech hráčů z jednotlivých rolí a průběhu samotné hry. Pro žáky 9. tříd ZŠ, studenty SŠ, SOU a Gymnázií (až 30 osob). Časová dotace hry 2 vyučovací hodiny.

    Dobrovolnické miniprojekty (metoda service learning)

    Aktivita je určena na podporu skupiny dětí a mládeže k plánování, přípravě a realizaci vlastních dobrovolnických miniprojektů na podporu aktivní účasti na společenském životě s ohledem na věk a možnosti účastníků. Aktivita propojuje cíle formálního vzdělávání s cíli služby komunitě. 

    Více informací o metodě service learning: https://www.nadobrovolnictvi.cz/o-dobrovolnictvi/service-learning/

    Od roku 2025 se připravuje národní oceňování realizátorů service learningových projektů. Vítězové národního ocenění jsou automaticky nominováni do mezinárodního kola. 


    AKTUÁLNÍ NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ pro pedagogické pracovníky a pracovníky s mládeží:

    připravujeme

     

    Pravé menu