Zvýšení kvalifikace pracovníků RADKY ke změnám a růst
Projekt reg. č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/17_079/0009637 je spolufinancován Evropským sociálním fondem EU v rámci operačního programu Zaměstnanost a také ze státních fondů prostřednictvím MPSV
Harmonogram projektu:
Zahájení: 1.1.2019
Doba trvání: 36 měsíců – do 31.12.2021
Kontaktní osoba: Jana Milá
Průběh projektu ZDE
Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci Radka, z.s. Projekt je zaměřen na zvyšování pracovních kompetencí zaměstnanců.
Klíčové aktivity koučing a mentoring
Tato klíčová aktivita je dle pracovníků i proběhlého age auditu (AA) nejdůležitější pro další personální rozvoj celé organizace. V dalších KA bude zajištěna Metodika zaškolování a proškolení zaměstnanců ve všech důležitých oblastech, nicméně pro vedoucí pracovníky je důležité vlastní sdílení, poradenství a koučing pro zlepšení efektivity jejich práce a tedy následného řízení.
V prvním období budou zajištěni 2-3 externí kouči pro 7 strategických pracovníků org. a následně dojde ke vzniku cca 3 pozic interních mentorů pro další motivaci a vedení týmu, právě z těchto vedoucích. Doporučení případného vzdělávání, pomoc s praktickými kompetencemi personálního řízení. 2x měsíčně 2 hod sezení s koučovanou osobou, po dobu 6 měsíců. Mentoři z vlastních řad proškolených vedoucích budou dále zajišťovat 1x týdně/ 1 hod sezení s mentorovanou osobou, po dobu cca 3 měsíců. Opakování pro většinu týmu cca 30 osob po dobu 30 měsíců.
Klíčové aktivita: Revize dokumentů organizace
Vedení společnosti, tedy ředitelka a 6 ved. prac. jednotl. odd. pod vedením ext. moderátora provedou kontrolu a sladění současných dok. s ohledem na AM. Jde o vnitřní předpisy a strategický plán (SP), v současném rozsahu: SP (2. verze, pětiletý do roku 2017), 14 řádů, 23 směrnic a cca 3 aktuální pokyny. Zajistí aktualizaci doplněním dle praktické znalosti provozu, případně na základě nového proškolení a konzultací v prac. týmu, i externích. Od ledna 2019 se setkává revizní skupina zaměřená na práci s dokumenty. Nová Metodika bude na posledním setkání ověřena tzv. hrou rolí na samotných vedoucích. Záznamy ze setkání budou postupně zapracovávané do interních dokumentů k finální podobě. První 4 měsíce budou věnovány tvorbě nového SP, další 3měsíce tvorbě nových dokumentů a poslední 3 měsíce revizi stávajících dokumentů právě s ohledem na zaváděný AM. Dokumenty samozřejmě budou představeny všem prac. org.
Název klíčové aktivity: Vzdělávání týmu
KA3 zajistí jak aktualizaci indiv. vzděl. plánů každého prac., tak komplexní plán org. s ohledem na AM a další potřeby personálního rozvoje a strategie organizace. Jedná se o interní sdílení zkušeností dobré praxe s oblasti AM a předávání informací z dalších vzdělávacích aktivit prac. – koučingu, externích školení, především v oblasti měkkých dovedností v souladu s AM. Dále o interní školení v oblasti AM pro všech cca 40 prac. ve formě cca 4 hod setkání s lektorem, opakovaných každé čtvrtletí. A v neposlední řadě externí školení ve formě min. 1 kurz a 6 h/os /rok pro 30 odb. pracovníků organizace.
Cílem projektu je zvýšení pracovní kompetenci zaměstnanců prostřednictvím koučingu, mentoringu a externích proškolení. Dále pak ulehčení pracovních postupů prostřednictvím aktuálních vnitřních předpisů a motivace celého týmu skrze nově vytýčené cíle Strategického plánu.